سیاه وسفید

اینجا دریچه ای است برای تمام ناگفته های من. تمام سخنانم در اینجا خلاصه میشه....

سیاه وسفید

اینجا دریچه ای است برای تمام ناگفته های من. تمام سخنانم در اینجا خلاصه میشه....

زیارتگاهی در قله قاف!

پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۰۶ ب.ظ
یه جایی عجیب و دیدنی در استان گلستان البته با دسترسی سخت 
آرامگاه خالد نبی ، زیارتگاهی در قله قاف!

وقتی به بلندترین قله گوگجه داغ در ترکمن صحرا می رسی احساس می کنی به قله قاف پا گذاشته ای. بالای قله صدها سال است خالد نبی در جای دنجی آرام گرفته است، این زیارتگاه حتی برای خیلی از گلستانی ها نیز ناشناخته مانده است.

چشم انداز طبیعت بکر و وحشی منطقه، یک آن تو را مبهوت و مسحور می کند، تا چشم کار می کند صحرا است ، صحرا و کوه های هزار دره در زیر پایت، گویی که تازه متولد شده اند. در اینجا همه چیز از زمین ، طبیعت و جغرافیا گرفته تا خاک ، سنگ و گیاه از نظر شکل و رنگ با جاهای دیگر فرق دارد، زیبایی اش آرامش بخش و غیرقابل توصیف است، ناخودآگاه یک لحظه حس میکنی در کره دیگری سیر می کنی.


زیارتگاه خالد نبی مجموعه ایست عجیب و تاریخی در استان گلستان 90کیلومتری شهرستان گنبد کاووس بر فراز قله کوه گوگجه داغ قرار دارد. برای دیدن این مجموعه عظیم و جالب باید از راه کوهستانی گذر کنید تا به این مکان برسید بهترین فصل دیدن این مجموعه اردیبهشت ماه می باشد . در قسمت شرق آرامگاه چوپان آتای و پیوسته به آن و بر روی یک رشته تپه ماهورهای خاکی که ارتفاع آنها به مراتب کمتر از ارتفاع محل آرامگاه خالد نبی است، گورستان عظیمی دیده می‌ شود که حدود ۶۰۰ سنگ مزارهای استوانه‌ ای تا ارتفاع حداکثر ۲ متر در آن دیده می‌شود. اکثر مردم این منطقه از نژاد ترکمن هستند.

مفسر بزرگ حنفی مذهب، شیخ اسماعیل حقی درباره محل آرامگاه حضرت خالد نبی اشاره می‌کند که: قبر خالد نبی در منطقه جرجان و بربلندی کوهی به نام کوه خدا قرار دارد.

آدرس آرامگاه: استان گلستان – شهرستان کلاله – به سمت “قره قوزی سفلی” و “یلی بدراق” – ۳۸ کیلومتری جاده خاکی را طی کنید تا به آرامگاه خالد نبی برسید.
 





  • farjad janati

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی